مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت : 80 درصد از موقوفات زنجان برای عزاداری امام حسین (علیه السلام) است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، حجت‌الاسلام علی باقری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اظهار کرد: تعداد موقوفات استان زنجان بیش از 2 هزار و 500 مورد در کل استان است.
 
وی با اشاره به اینکه این تعداد موقوفه مساجد استان را نیز شامل می‌شود، تصریح کرد: در سنوات گذشته تعداد موقوفات استان از نظر ارزش ریالی و تعداد افزایش یافته است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه از مجموع موقوفات استان زنجان، بیش از 900 مورد منفعتی است، اضافه کرد: برای توسعه و بهره‌وری بیشتر از این موقوفات اقدامات مختلفی در استان انجام شده است.
 
وی با اشاره به تشکیل ستاد احیای موقوفات در استان، طی سال‌های قبل گفت: تشکیل این ستاد کمک شایانی به احیای موقوفات کرده است.
 
باقری با اشاره به ثبت اطلاعات موقوفات در سامانه جامع اطلاعات موقوفات استان، افزود: این امر موجب اعتمادسازی بیشتر و به روز کردن آمار و تعداد موقوفات شده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان نیز وضعیت موقوفات از نظر احیا و همچنین توسعه مطلوب است، بیان کرد: از 2 هزار و 500 موقوفه موجود در استان، می‌توان گفت 80 درصد در زمینه عزاداری، تعزیه‌خوانی برای امام حسین (علیه السلام)، اطعام و روضه‌خوانی وقف شده است.
/2759/